
Budoucí sponzor Baníku internetovou jedničkou?
Zdeněk Bakala je předmětem zájmu současných majitelů ohledně možného generálního sponzoringu, ale zatím se předmětem jeho zájmu nestává náš fotbalový klub, ale mediální skupina Centrum Holdings. Ztrátový holding prezentující se například portály Centrum, Aktuálně či Atlas potřebuje nového silného majitele. Zdeněk Bakala kovaný ve světě médií a vlastnící například v současné době jeden z mála seriozních společenských týdeníků Respekt, tak orientuje svůj další zájem mimo nerostné suroviny a byty. Přes cyklistiku a rychlobruslení usiluje o svěření do péče také Baník Ostrava. Zdeněk Bakala nemá hluboko do kapsy, když se společnost Centrum Holdings nabízí ke koupi za dvě miliardy korun. Pan Bakala vypadá, že centrem jeho zájmů je vícero oblastí podnikatelské činnosti. Propojení sponzoringu a médií nabízí zajímavou perspektivu pro ostravský klub. Reklama, marketing, vyvážená a soustavná prezentace činnosti fotbalového klubu, popřípadě opravdu moderní pojetí webových stránek a oživení projektu TV Baník. Těch „pár“ milionů pro fotbal vypadají jako drobné. I když ranec peněz ještě není zárukou úspěchu. Podívejme se na příklad Slavie Praha, kdy bývalý dopravák Řebíček sype a sype, ale pokud nemáte koncepci a erudované lidi (Kusého práce potřebuje čas, i když fotbal není hokej). Bohatý člověk musí mít motivaci. Baník určitě není ztrátový tak, jako výše zmíněná mediální skupina. Jenže možnost rychlého startu výdělku je u médií a zvláště těch internetových dneska rychlejší, než běh na dlouhou trať v podobě oddlužování fotbalového klubu. A tdy právě možná chybí panu Bakalovi motivace vést jednání rychleji, konkrétněji, či vyjádřit pádný zájem. Spása pro Baník by to byla rovna tomu, že do Ostravy zavítá bohatý arabský šejk. Ale tady nejde o to otevřít šrajtofli. Baník nemusí zoufat, musí být trpělivý a pokračovat v oddlužování. Pak se třeba nejen Bakala, ale i město postaví k němu čelem a usměvavou tváří.