
Duchovní otec a guru Baníku Ostrava
Matouš Hába se toto léto stal nejmocnějším mužem Baníku Ostrava. Moc do rukou a netuše jak velkou mu dal Petr Šafarčík tím, že byly uvolněny ruce mladého průbojného manažera a obchodníka při tvorbě adresného ticketingu. Jménem sice údajně figuroval majitel klubu v pracovní skupině, co projekt karty a databázi fanoušků vymyslela, ale bylo to poprvé v půli července, co na setkání fanoušků přišel tradičně obratný Šafy značně nejistý, protože se nediskutovaly jeho témata, ale žhavá koule, o které málo co ví. To, že majitel klubu razí trend, že ho zajímají hlavně fanoušci facebookoví a fanoušci plně poslušní, je již delší dobou veřejnou známou. Aniž by to Šafarčík zamýšlel, dal tolik kompetencí panu Hábovi, že dochází na začátku sezony k otevřené válce vedení klubu s ultras. Tuto válku za klub musí vést Šafarčík, přitom by v čele šiku měl stát Hába. Obchodní ředitel a muž mnoha funkcí mě osobně přesvědčil v tom, co sleduje adresným ticketingem. Ano, chceme na stadionu slušné fanoušky, nechceme inkasovat pokuty, nedoplácet na polské návštěvy a poslední rok zkusit na Bazalech při snížené kapacitě vytvořit elektrizující atmosféru. Hába si však povýšil základní požadavky FAČRU na tvorbu karty, která mohla počkat až do Vítkovic a smrští osobních údajů naštval i ty slušné fanoušky, kteří by jinak svou identitu pro klub neřešili. Ultras mohou mít strach z osobního určení, ale stačily přeci základní údaje. Je jasné, že své argumenty opřou o výhrady vůči všem datům. Baník Ostrava je jediným klubem s adresným ticketingem v lize a dle vedení klubu nutným pro udělení licence. Pelta asi řekl, jo vy v lize a na Bazalech, ale zkroťte si fans. Hába však vytáhl přehnaně ostrý bič. Doplatí na to celý Baník a to hlavně sportem a zábavou. Pro tyto atributy se přece fotbal hraje nebo ne? Když pominu pokřik na fízly a každoroční excesy se Spartou, tak ultras jsou tím duracelem na Bazalech. Pyro, choreo, vedení fandění. Teď vznikla zbytečná válka a zápas s Teplicemi ukáže, zda jsou ultras jednotní. Atmosféra tím na Bazalech kromě snížené kapacity zase o x procent utrpí. Šafy neznalý poměrů ticketingu naznačoval ústupky, které Hába smetl ze stolu. Je logické, že v rozběhnutém monstr projektu nelze dělat dílčí změny. Slabé fandění, rozkoly mezi fanoušky, hádka s vedením. K tomu mohou přijít problémy s málo body a Baník se zase plácá v číslech – ligové tabulky. Není dne, kdy to s Baníkem je v poklidu. A databáze partnerů asi začíná fungovat. Dnes mi volá nějaký projekt zdravi.cz, že mi nabízejí dentální pomůcky v hodnotě 1600 kaček místo 3700. Kde vzali číslo? Slečna prý, super nabídka, dejte mi dodací adresu. Říkám nedám, ona proč, a já říkám proto...ona, no to je teda důvod...říkám si ty mrcho drzá...proč má Baník ticketing? Proto...